هماهنگی و ثبت نام کلاس های حضوری آموزش گیتار علیرضا نصوحی در آموزشگاه موسیقی چنگ اصفهان 09131109575 آقای خسروی مسئول ثبت نام

چرا گیتار گز یا وز می‌کند؟ + فیلم

صدای گز و وز سیم‌های موجب ناراحتی هنرآموزان خواهد شد. ولی گز کردن سیم‌های گیتار دلایلی دارد که می‌توانید با دانستن دلایل مشکل را رفع کنید.


۱) مشکل درست نگرفتن فرت‌ها


بسیاری از هنرآموزان روش صحیح فرت گیری‌ سیم‌ها را نمی‌دانند و به همین خاطر صدای گز سیم‌ها همیشه موجب آزارشان خواهد شد. در فیلم زیر روش صحیح فرت گیری را خواهید آموخت:


۲) مناسب نبودن اکشن گیتار


به فاصله سیم‌ها تا دسته گیتار که معمولا روی فرت ۱۲ محاسبه می‌شود اکشن گیتار گفته می‌شود. اگر اکشن گیتار از استاندارد تعریف شده کم‌تر باشد صدا گز پیدا خواهد کرد و اگر اکشن گیتار از استاندارد تعریف شده بیشتر باشد گرفت فرت‌ها به فشار بیشتر و انرژی بیشتری نیاز خواهد داشت.


۳) فرسودگی سیم‌ها


سیم‌های گیتار کاملا مصرفی هستند و مانند هر وسیله‌ای عمر استاندارد تعریف شده‌ای دارند. لازم است هر ۹ ماه یک‌بار سیم‌های گیتار خود را با سیم‌های نو جایگزین کنید. اگر سیم‌های گیتار را برای مدت طولانی تعویض نکنید کیفیت صدایشان افت می‌کند و در بیشتر موارد موجب تولید صدای گز هنگام نوازندگی خواهند شد.


۴) تاب داشتن دسته گیتار


در صورتی که دسته گیتارتان تاب داشته باشد و از این موضوع بی اطلاع باشید همین دلیل اصلی تولید صدای گز و وز خواهد بود.


۴) مشکل ذاتی گیتارهای غیر استاندارد


بسیاری از گیتارهای غیراستاندارد داخل بازار به‌دلیل ساخت غیرمهندسی شده‌ای که دارند ذاتشان صدای گز دارد و هیچ راه حلی ندارند.

منبع: وبسایت رسمی علیرضا نصوحی

مطالب مرتبط
آموزش رایگان گیتار 2 دقیقه

کلاس آموزش گیتار در اصفهان توسط علیرضا نصوحی

آکادمی آموزش گیتار علیرضا نصوحی

کلاس آموزش گیتار در اصفهان توسط علیرضا نصوحی انتخاب یک مدرس خوب همواره برای همه هنرجویان دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد، یک مربی و راهنمای خوب می‌تواند پیشرفت هنرجو را چند برابر نماید اما در مقابل یک مربی غیرمتخصص و ناآشنا می‌تواند باعث دلسرد کردن هنرجو از نوازندگی گیتار شود. علاوه بر اینکه یک مربی باید […]

آموزش رایگان گیتار 10 دقیقه

آموزش رایگان گیتار از صفر + پشتیبانی رایگان [آبدیت شهریور 1400]

آکادمی آموزش گیتار علیرضا نصوحی

آموزش رایگان گیتار از صفر + پشتیبانی رایگان [آبدیت شهریور 1400] گیتار را از پایه اصولی بیاموزیم این‌ها همه سوال هایی ست که در ذهن هنرجویان وجود دارند قبل از اینکه به سراغ آموزش رایگان گیتار از پایه برویم و آموزش گیتار را از صفر شروع کنیم به این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم: در ادامه با […]

یک نظر برای “چرا گیتار گز یا وز می‌کند؟ + فیلم

  1. ابوالفضل

    سلام من گیتار گرفتم ۲۰ خرده‌ای
    تا یه ماه اول عالی بود پیکاپش هم خیلی خوب بود سیم ساوارز هم روش هست اما الان یکی دوروزه که صدای گز میده چیکار کنم و از کجا بفهمم واسه چی صدای گز میده؟؟؟

    18 مهر 1402 - 2:03 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟
ارسال پیام در واتس‌اپ