هماهنگی و ثبت نام کلاس های حضوری آموزش گیتار علیرضا نصوحی در آموزشگاه موسیقی چنگ اصفهان 09131109575 آقای خسروی مسئول ثبت نام

معرفی و مقایسه سبک های گیتار + فیلم

سبک های گیتار

امروزه گیتار جایگاه خاصی در بین مردم ایران و جهان پیدا کرده است. به جراْت می توان گفت که ساز خوش صدای گیتار را عموم مردم دوست دارند و از شنیدن صدای آن لذت می برند. گیتار را می توان پر دامنه ترین ساز ممکن دانست که در سبک های بسیار زیاد و در انواع مختلفی مانند گیتار کلاسیک، گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک و غیره وجود دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم سبک های گیتار را معرفی و مقایسه کنیم.

انواع سبک های گیتار:

۱-سبک کلاسیک (Classic):

این سبک قدیمی ترین سبک گیتار می باشد. از ویژگی های این سبک می توان به آرام بخش بودن قطعات، ریتم آرام قطعات و احساسی بودن سبک اشاره نمود. یادگیری این سبک به زمان زیاد و پشتکار فراوان نیاز دارد. این سبک با ناخن  نواخته می شود. پیک (مضراب) در این سبک جایی ندارد.از نوازندگان معروف این سبک می توان به پدر گیتار کلاسیک جهان آندره سگوویا، وآهنگساز اسطوره ای گیتار کلاسیک جهان فرانسیسکو تارگا اشاره نمود.

از قطعات محبوب و نام آشنا این سبک می توان به: قطعه خاطرات الحمرا، رومنس اشاره کرد.

۲- سبک پاپ (PoP):

پاپ از ابتدای کلمه انگلیسی Popular به معنای محبوب و عام پسند گرفته شده است. این سبک کم تکنیک ترین سبک گیتار است وبیشتر تکنیک هایش را از سبک کلاسیک و برخی دیگر از تکنیک هایش را از سبک فلامنکو گرفته است. یادگیری سبک پاپ به زمان زیادی نیاز ندارد و به خاطر همین سادگی سبک پاپ مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. این سبک شامل ریتم و ملودی می باشد و سبک نسبتا ًشادی می باشد. در این سبک می توان از پیک هم استفاده کرد.

مطلب مرتبط: پیک استایل و فینگر استایل در گیتار

۳-سبک فلامنکو(اسپانیایی):

مسلّط شدن بر این سبک به زمان زیادی نیاز دارد. در این سبک ما شاهد استفاده از تکنیک های سبک کلاسیک نیز هستیم. در واقع می توان به جرأت پایه و اساس گیتار را سبک کلاسیک دانست. تفاوت سبک فلامنکو و کلاسیک در این است که قطعات فلامنکو نسبت به کلاسیک هیجانی تر و دارای ریتم تندتری می باشد.

۴-سبک مدرن (جدید):

این سبک قدمت زیادی ندارد سبک مدرن را همانند سبک پاپ اکثریت مردم می پسندند در این سبک از تکنیک های کلاسیک، پاپ و فلامنکو در کنار هم استفاده می شود. استفاده از تکنیک هایی مانند ضربه به بدنه گیتاردر هنگام نوازندگی نیز در این سبک شایع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟
ارسال پیام در واتس‌اپ