هماهنگی و ثبت نام کلاس های حضوری آموزش گیتار علیرضا نصوحی در آموزشگاه موسیقی چنگ اصفهان 09131109575 آقای خسروی مسئول ثبت نام

گیتار کلاسیک و گیتار آکوستیک ۲ مدل از گیتارهای دوست‌داشتنی می‌باشند. بدون شک گیتار یکی از سازهایی است که انواع مختلف (کلاسیک، آکوستیک، الکتریک، بیس و غیره) و سبک‌های متنوعی (کلاسیک، پاپ، فلامنکو، متال، کانتری و غیره) دارد در این نوشته می‌خواهیم به مقایسه گیتار کلاسیک و آکوستیک با یکدیگر بپردازیم:

1) تفاوت در جنس صدا

مشهودترین تفاوت گیتار کلاسیک با گیتار آکوستیک جنس صدای این دو گیتار می‌باشد. در گیتار کلاسیک ما شاهد صدای لطیف‌تر هستیم اما در گیتار آکوستیک صدا نسبت به گیتار کلاسیک تیزتر و البته کمی بلندتر می‌باشد.

2) تفاوت در جنس سیم‌ها

جنس سیم گیتار کلاسیک با گیتار آکوستیک متفاوت است و همین تفاوت در جنس‌ سیم‌ها باعث تغییر جنس صدا می‌شود.

سیم‌های گیتار کلاسیک شامل ۳ سیم تریبل از جنس نایلون فشرده شده و ۳ سیم باس از جنس فلز تنیده شده حول یک محور ابریشم می‌باشد در حالی که در گیتار آکوستیک هر ۶ سیم از جنس فلز هستند.

3) تفاوت ظاهری

گیتار کلاسیک و گیتار آکوستیک در ظاهر هم تفاوت‌هایی با هم دارند از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به سردسته این دو گیتار اشاره نمود که در تصویر زیر قابل مشاهده می‌باشد.

تفاوت گیتار کلاسیک با آکوستیک
تفاوت گیتار کلاسیک با آکوستیک

گیتار کلاسیک عکس سمت چپ و گیتار آکوستیک عکس سمت راست می باشد.

در بحث انداره فیزیکی این دو گیتار باید بگوییم که گیتار آکوستیک نسبت به گیتار کلاسیک بدنه کمی بزرگتری دارد.

4) تفاوت در سبک موسیقی

گیتار آکوستیک معمولا در نوازندگی ریتم‌، آکورد و آرپژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیتار کلاسیک جهت نوازندگی قطعات کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. درست است که گیتارهای کلاسیک مخصوص سبک کلاسیک می‌باشند ولی این بدان معنا نیست که نتوان سبک‌های دیگری را با گیتار کلاسیک اجرا کرد با گیتار کلاسیک سبک پاپ هم می‌توان نواخت و قطعات سبک فلامنکو هم می‌توان اجرا کرد. و هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

گیتار کلاسیک: سبک کلاسیک (پاپ و فلامنکو)

گیتار آکوستیک: سبک‌های بلور، کانتری، راک، فولک و متال

منبع: وبسایت رسمی علیرضا نصوحی

مطالب مرتبط
4 گیتار مناسب برای شروع [با اولویت خرید] 2 دقیقه

4 گیتار مناسب برای شروع [با اولویت خرید]

آکادمی آموزش گیتار علیرضا نصوحی

در این مطلب با معرفی 4 گیتار مناسب برای شروع [با اولویت خرید] در خدمت شما خواهیم بود: 1) گیتار الحمبرا مدل Z-Nature کمپانی الحمبرا یکی از نام آشناترین تولیدکنندگان گیتار در جهان است که مرکز آن در کشور اسپانیا قرار دارد. گیتارهای تولید الحمبرا گران قیمت هستند و تهیه آن برای بسیاری از هنرجویان […]

5 دقیقه

چوب های مورد استفاده در ساخت گیتار

آکادمی آموزش گیتار علیرضا نصوحی

در این مقاله به برسی چوب های مورد استفاده در ساخت گیتار خواهیم پرداخت: فهرست چوب‌های بررسی شده در این مقاله: 1) چوب رزوود | Rosewood 2) چوب سدر | Cedrus 3) چوب ماهون | Mahogany 4) چوب صنوبر | Populus 5) چوب ناتو | Nato 6) چوب مارانتی | Meranti 1) چوب رزوود رزوود […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟
ارسال پیام در واتس‌اپ