هماهنگی و ثبت نام کلاس های حضوری آموزش گیتار علیرضا نصوحی در آموزشگاه موسیقی چنگ اصفهان 09131109575 آقای خسروی مسئول ثبت نام

رفع مشکل گرفتن آکوردهای باره دار در 3 گام

رفع اشکال آکوردهای باره دار

آکوردهای باره دار یکی از مباحث سخت در گیتار پاپ می باشد که تمامی هنرآموزان با این مبحث کم و بیش مشکل دارند.اما روش های رفع مشکل آکوردهای باره دار چیست؟ چگونه میتوان بهترین صدا را از آکوردهای باره دار دریاقت نمود؟

در ابتدا تعریقی برای باره گیتارمی آوریم: به هر کدام از فرت های گیتار 1 باره می گویم که کل سیم ها را شامل می شوند. باره اول یعنی انگشت 1 را به صورت عمودی روی تمام 6 سیم پشت فرت اول قرار دهیم. نیم باره هم منظور این است که سیم های تریبل 1 تا 3 را با انگشت 1 بگیریم.

اولین گام) مکان صحیح باره ها را پیدا کنید

برای گرفتن آکوردهای باره دار ابتدا چند روزی تنها با انگشت 1 باره ها را بگیرید و تک به تک سیم را بنوازید تا صدای شفاف و کامل ایجاد شوند. آنقدر انگشت 1 دست چپ را روی باره جا به جا کنید تا مکان درست باره ها را یادبگیرید.

فیلم زیر نحوه صحیح فرت گیری گیتار می باشد که می تواند در رفع مشکل گرفتن آکوردهای باره دار به شما کمک شایانی بکند.

اگر فکر می کنید مکان صحیح فرت ها را گرفته اید اما گیتارتان صدای گز و وز ایجاد می کند پس حتما مطلب زیر را مطالعه کنید.

چرا گیتار گز یا وز می‌کند؟ + فیلم

دومین گام) فشار زیاد باره ها = خستگی بیش از حد

بسیاری از هنرآموزان بر این باور هستند که اگر فشار زیادی را روی باره ها وارد سازند حتما میتوانند صدای شفاف از گیتار دریافت کنند ولی این چنین نیست. آکوردهای باره دار نیاز به فشار زیاد ندارند بلکه می باسیت مکان صحیح را با فشار مناسب کشف کنید و بگیرید.

سومین گام) تمرین، تمرین و باز هم تمرین

رفع مشکل آکوردهای باره دار با تمرین زیاد امکان پذیر است بسیاری از هنرآموزان فکر می کنند می توانند تنها با چند روز تمرین روی آکوردهای باره دار اشراف کامل پیدا کنند ولی حداقل زمان جهت تسلط روی آکوردهای باره دار 1 ماه می باشد و این زمان برای اینکه انگشت شماره 1 به باره های گیتار عادت کنند زمان معقولی ست.

منبع: وبسایت رسمی علیرضا نصوحی

مطالب مرتبط
4 گیتار مناسب برای شروع [با اولویت خرید] 2 دقیقه

4 گیتار مناسب برای شروع [با اولویت خرید]

آکادمی آموزش گیتار علیرضا نصوحی

در این مطلب با معرفی 4 گیتار مناسب برای شروع [با اولویت خرید] در خدمت شما خواهیم بود: 1) گیتار الحمبرا مدل Z-Nature کمپانی الحمبرا یکی از نام آشناترین تولیدکنندگان گیتار در جهان است که مرکز آن در کشور اسپانیا قرار دارد. گیتارهای تولید الحمبرا گران قیمت هستند و تهیه آن برای بسیاری از هنرجویان […]

1 دقیقه

تفاوت گیتار یاماها C40 با یاماها C70

آکادمی آموزش گیتار علیرضا نصوحی

در این مطلب ما قصد مقایسه و تفاوت گیتار یاماها سی ۴۰ با برادر بزرگترش یاماها سی ۷۰ را داریم که دو گیتار محبوب و البته پرفروش بازار ایران هستند. گیتارهای دسته C کمپانی یاماها جزو گیتارهای اقتصادی و مقرون به صرفه هستند که در میان گیتار‌های پایین رده قرار می‌گیرند. در این گروه هر […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟
ارسال پیام در واتس‌اپ