هماهنگی و ثبت نام کلاس های حضوری آموزش گیتار علیرضا نصوحی در آموزشگاه موسیقی چنگ اصفهان 09131109575 آقای خسروی مسئول ثبت نام

راهنمای خرید گیتار [6 نکته طلایی]

اگر شما بخواهید نوازندگی گیتار را شروع کنید در ابتدا نیاز به خرید گیتار استاندارد دارید اما مشخصات و ویژگی‌های یک گیتار مناسب و خوب چیست؟

پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید…


1) چوب گیتار


اولین و مهم‌ترین عامل که در جنس و کیفیت صدای گیتار تاثیر مستقیم می‌گذارد، جنس چوب بکار گرفته شده در ساخت گیتار است. معمولا ۲ نوع چوب برای گیتار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند:

۱- چوب‌های لمینت: که از خاکه چوب اصلی تشکیل شده‌اند و در ساخت گیتار‌های پایین رده و میان رده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۲-چوب‌های اصلی: از کیفیت بالاتری برخوردارند گرانقیمت هستند و در ساخت گیتارهای بالارده مورد استفاده قرار می‌گیرد. چوب‌های اصلی که برای ساخت گیتار مورد استفاده قرار می‌گیرند انواع مختلفی دارند که می‌توان به چوب رزوود، چوب صنوبر و غیره.

مطلب مرتبط: چوب‌های مورد استفاده در ساخت گیتار


2) رنگ گیتار


ضخامت رنگ گیتار نباید زیاد باشد و لایه رنگ قرار گرفته روی گیتارها هر چقدر نازک‌تر باشند بهتر است. سعی کنید گیتاری که انتخاب می‌کنید مشکی رنگ نباشد چون رنگ‌های تیره از کیفیت صدای گیتار می‌کاهد.


3) فرت بورد گیتار


فرت بورد گیتار مکان قرار گیری فرت‌ها روی دسته‌ گیتار هستند. فرت بورد تاثیر بسزایی در کیفیت نوازندگی و فرت‌گیری دارند. همیشه هنگام خرید گیتار جدید به کیفیت فرت بورد دقت کنید.

صدای فرت‌های هر 6 سیم گیتار را تک به تک امتحان کنید تا گز یا وز نداشته باشند.


4) اکشن گیتار


به فاصله سیم‌های گیتار تا دسته اکشن گفته می‌شود. اگر اکشن گیتار مناسب و استاندارد نباشد صدای گز و وز سیم‌ها هنگام نوازندگی به گوش می‌خورد. پس لازم است هر گیتاری که می‌خواهید خریداری کنید تک تک فرت‌های تمام سیم‌ها را امتحان کنید تا صدای گز و وز به گوش نخورد.


5) بررسی سلامت فیزیکی


در گام بعدی بدنه گیتار را به دقت مورد بازدید قرار دهید تا از سالم بودن چوب گیتار اطمینان حاصل کنید به گونه‌ای که روی بدنه گیتار ضربه‌ای وارد نشده باشد یا ترک خوردگی نداشته باشد. دسته گیتار به دقت بررسی شود که تاب نداشته باشد.


6) سبک وزن انتخاب کنید


معمولا گیتارهایی که وزنشان کم‌تر است از کیفیت چوب‌ بهتری بهره می‌برند چرا که چوب‌های اصلی نسبت به چوب‌های لمینت از وزن کمتری برخور دارند.

منبع: وبسایت رسمی علیرضا نصوحی

مطالب مرتبط
2 دقیقه

سوالات مربوط به سیم های گیتار

آکادمی آموزش گیتار علیرضا نصوحی

عمر سیم های گیتار چقدر است؟ بیشتر هنرآموزان مبتدی گیتار تصور می کنند که سیم های گیتار را نباید تعویض کنند. سیم های گیتارهمانند تمامی کالاهای مصرفی عمر مفید محدود و تعریف شده ای دارند. سیم ها در هنگام نوازندگی دچار ارتعاش می شوند که این ارتعاشات به مرور سیم را فرسوده می کند و […]

2 دقیقه

چقدر طول می‌کشه گیتار یاد بگیرم؟

آکادمی آموزش گیتار علیرضا نصوحی

یکی از سوالات متداول هنرآموزان گیتار این هست که چقدر طول می‌کشد تا گیتار یاد بگیرم؟ پاسخ به این سوال غیرممکن می‌باشد چون استعداد و پشتکار هر شخص با شخص دیگر کاملا متفاوت است. دنیای موسیقی آنقدر وسیع و بدون پایان بوده که هر چقدر یادبگیرید باز هم مطالب تازه برای آموختن وجود دارد. همانند […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟
ارسال پیام در واتس‌اپ