هماهنگی و ثبت نام کلاس های حضوری آموزش گیتار علیرضا نصوحی در آموزشگاه موسیقی چنگ اصفهان 09131109575 آقای خسروی مسئول ثبت نام

چه سازی انتخاب کنم؟ مشاوره انتخاب ساز

چه سازی انتخاب کنم؟ (مشاوره انتخاب ساز) یا بهترین ساز برای من کدام است؟ سوالی ست که بیشتر موسیقی دوستان و نوآموزان از خود می‌پرسند.

قطعا صدای ساز هر نوازنده حرفه‌ای را که بشنوید عاشق آن ساز خواهید شد، اما بهترین ساز کدام است؟

اگر بخواهیم بی‌طرفانه صحبت کنیم پاسخ مشخصی به این سوال نمی‌توان داد. چرا که تمام آلات موسیقی زیبایی خاص خود را دارند.


بگذارید با دسته‌بندی کلی ساز‌ها آشنا شویم:

۱- سازهای زهی: ‌به آن دسته از آلات موسیقی گفته می‌شود که صدای آن‌ها حاصل ارتعاش سیم یا ضربه به سیم می‌باشد. همانند ویولون، گیتار، پیانو، سنتور، تار و غیره.

۲- سازهای بادی: به آن دسته از آلات موسیقی گفته می‌شود که صدای آن‌ها از حاصل دمیدن هوا به داخلشان به وجود می‌آید. همانند: ساکسفون، فلوت، ترومپت، نی و غیره.

۳- سازهای کوبه‌ای: به آن دسته از آلات موسیقی گفته می‌شود که صدای آن‌ها حاصل ضربه روی سطح مخصوص که ممکن است از نوعی پوست حیوان یا نوعی خاص از پلاستیک فشرده شده پوشیده باشد به وجود آید. همانند درامز، تمپو، تنبک، طبل، دف وغیره.

البته هیچ سازی را نمی‌توان یافت که مانند گیتار دارای دامنه کاملی از آواها باشد و انعطاف عمل خوبی را به نوازنده بدهد. منظور از کامل بودن ساز گیتار این است که هم می‌توان قطعات کلاسیک و ملودی را با گیتار نواخت (ریتم و آکورد). البته گیتار سبک‌های متنوع و انواع مختلفی دارد:

از سبک‌های گیتار می‌توان به سبک کلاسیک، سبک فلامنکو، سبک پاپ، سبک مدرن اشاره کرد.

گیتارها از نظر ساختار و تن صدا انواع مختلفی دارند که می‌توان به گیتار کلاسیک، گیتار بیس، گیتار الکتریک و گیتار آکوستیک اشاره کرد.


خب حال که با دسته بندی کلی سازها آشنا شدید به سراغ مشاوره جهت انتخاب ساز می‌رویم:

توان فیزیکی شما

لازم است برسی کنید که کدام یک از مهارت‌های شخصی در شما قوی هستند به عنوان مثال: برای شخصی که تنگی نفس دارد سازهای بادی مناسب نیست. یا برای افردای که دچار روحیه حساس و لطیفی هستند سازهایی مانند گیتار الکتریک که صدای نسبتا خشنی تولید می‌کنند مناسب نیست. برای اشخاصی که دچار درد استخوان، پوکی استخوان، گرفتگی عضلانی و از این دست بیماری‌ها هستند سازهای کوبه‌ای مناسب نیست و باید به سمت سازهایی بروند که نیاز به تحرک کم‌تری دارند.

میل درونی شما

پس از اینکه مهارت‌های فیزیکی خود را مورد برسی قرار دادید حالا جهت انتخاب ساز مناسب به صدای انواع مختلف آلات موسیقی گوش دهید و ببینید کدام یک از آوای سازها شما را بیشتر برانگیخته می‌کند‌ و به سمت خود جذب می‌کند با هر کدام از سازها که توانستید بیشتر ارتباط برقرار سازید و انس بگیرید تبریک می‌گوییم آن ساز شماست.

منبع: وبسایت رسمی علیرضا نصوحی

مطالب مرتبط
1 دقیقه

گیتار مناسب برای شروع یادگیری

آکادمی آموزش گیتار علیرضا نصوحی

یکی از سوالات مهمی که ذهن افرادی که قصد یادگیری گیتار را دارند مشغول می کند این می باشد چه گیتاری مناسب یادگیری می‌باشد و ارزش خرید دارد؟

پیک استایل و فینگر استایل در گیتار 2 دقیقه

پیک استایل و فینگر استایل در گیتار چیست؟

آکادمی آموزش گیتار علیرضا نصوحی

در این مطلب قصد داریم سوالی را مورد بررسی قرار دهیم که اکثر هنرآموزان مبتدی می‌پرسند. پیک استایل و فینگر استایل در گیتار چیست؟ و کدام برای نوازندگی استاندارد با گیتار توصیه می شود و مناسب تر است؟ پیک استایل به حالت و روشی در نوازندگی گیتار گفته می شود که صدای سیم ها در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام چطور می‌تونیم کمکتون کنیم؟
ارسال پیام در واتس‌اپ